en chemin 2021

In 2021 ondernamen wij onze tweede En Chemin reis.

Bekijk hieronder onze foto’s, en lees ons blogs.

Blog:
Aken, Gulpen, Maastricht (17 juli t/m 21 juli 2021 )

Een muzikale pelgrimsreis in Zuid-Limburg. Dat was En Chemin 1,5. Vijf dagen lang verbonden dertig koorleden van de zusterkoren Kwintessens en Lux zich met de muziek, de natuur, de mooie plekken onderweg en met elkaar. Zingen, wandelen, kletsen, mediteren en heel veel lol.

Blog: En chemin 1 ,5

Aken, Gulpen, Maastricht

17 juli t/m 21 juli 2021

Onze Lieve Vrouwe Basiliek

Doordat En Chemin 2 in Frankrijk niet kon doorgaan vanwege corona, kozen we voor deze muzikale pelgrimsreis dichter bij huis. Raoul en Dick met hun organiserend comité verkenden de paden in het zuiden. Ze legden contact in Mestreechs dialect. ‘Bis diech vaan heij?’ was dan de vraag. En ja, Raoul komt er vandaan, dus deuren gingen open: een concert in de prachtige Onze Lieve Vrouwe Basiliek op 20 juli.

Thin Places onderweg

Maar niet alleen dat was bijzonder, we repeteerden in het prachtige kerkje van Wahlwiller, na een lange zonnige wandeltocht en een bezoekje aan het nabijgelegen terras. Raouls ouders, als trouwe volgers in het publiek. In het kerkje van Bemelen mochten we repeteren maar niet voordat de koster een lied voor ons had gezongen. Bijzonder!

We wandelden in stilte en dachten aan Franca, we zongen voor haar bij een rustig plekje met de mergelbergen als zachte armen om ons heen. Een thin place, waar hemel en aarde elkaar raken, dat is wat we hier voelen.

Waar in ‘t bronsgroen eikenhout

Van quizmaster Mathieu kregen we de opdracht in een groepje een eigen tekst te maken op het Limburgs volkslied Waar in ‘t bronsgroen eikenhout. Nathalie maakte diezelfde nacht even snel een vierstemmig lied met muzikale versieringen en dit alles zonder Joanneke wakker te maken. Zie daar maar eens van te winnen. Gelukkig telde originaliteit ook, zoals de ‘variatie’ op Oh oh, Den Haag

Concert op wandelschoenen

Het laatste concert ’s middags in het kerkje van Sint Gerlach is met onze wandelkleren aan. Die ochtend hebben we repetitie om 9:00. ‘Wie heeft dat bedacht?’, vraagt Raoul zich om 1:00 ’s nachts af. We genieten van de voorlopig laatste keer dat we deze schitterende muziek met elkaar zingen. Gelukkig geven we in september nog een concert. Iets om ons een zomer lang op te verheugen.

Op naar de volgende En Chemin!